Det var länge sedan...

...jag klagade på SL!

Jag har inte märkt av speciellt mycket förseningar eller annat strul i trafiken på länge. Jag vet inte om det bara är så att jag ofta åker senare än vad jag gjorde än när jag gick på gymnasiet eller om det faktiskt har blivit bättre.

I helgen var det tydligen kaos i trafiken. Jag drabbades inte av detta, men idag blev jag riktigt sur.
Det var såhär:

Jag var på väg hem efter skolan för att äta lunch. Jag hade beställt pizza på Lindas Krog i Häggvik för att det skulle gå fort att äta någonting eftersom jag skulle hem till Fredrik när jag ätit.
När tåget var vid Häggviks station stannade det som vanligt, MEN...
Det öppnade inte dörrarna, utan åkte vidare till Norrvikens station. Redan då var jag smått irriterad.
Jag klev av tåget och väntade på tåget mot stan på Norrvikens station.
Efter ca 5 minuter ropar de i högtalarna att tåget mot stan är inställt. Då blev jag rasande, eftersom det betydde att jag skulle få gå till Häggviks station, vilket jag också gjorde, eller rättare sagt joggade.
Du må tro att pizzan smakade gott när man tillslut kom hem!

Sedan åkte jag hem till Fredrik i Märsta, där vi nördade oss med Nintendo 64, shopping på Överskottsbolaget och kolla på film. Jag åt dessutom dagens andra pizza där. Känner att jag nog har fått nog av den maträtten på ett tag nu.

Nu har jag kommit hem, sitter vid dumburken och orkar inte göra mkt mer. Har inte ens lust att spela gitarr! (Vilket är sällsynt) Ska nog ta och lägga mig tidigt ikväll, eller åtminstone försöka.

God natt!

/Pizzafreaken

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, SL är ALDRIG att lita på... :( Förra helgen när jag skulle ta mig till teknis och plugga matte med kompisarna, så tog den annars fyrtio minuter långa resan hela en timme och fyrtiofem minuter!! Alla tågen var ju inställda pga branden.. Att dom inte har reservplaner för sånt?! Alla ursäkter är dåliga när det gäller SL tycker jag, men den sämsta var nog när vi inte kunde åka vidare för att vi hade ett tåg som stod BAKOM oss.. Haha, SL asså..
KRAMIS

2008-04-12 @ 15:54:00
URL: http://zoofian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0