Helgen då inget hände

Så var ytterligare en helg över...
Tiden går allt för fort, känns det som. Mycket beror kanske på att jag sover bort mycket av min lediga tid. Men om jag inte skulle sova finns det en risk att jag blir trött och grinig, vilket jag faktiskt har märkt att jag har varit till och från ett tag nu. Kan känna mig extremt lättretlig ibland. Förstår inte riktigt varför.
Känner mig stressad inför en del saker, samtidigt som jag kan känna mig likgiltig inför dem. Det kan låta aningen motsägelsefullt, men det är ganska svårt att beskriva exakt hur jag känner.

Vad har hänt i helgen då?

Ja, det kan man ju verkligen fråga sig.

Fredag kväll roade jag mig med att kolla på film tillsammans med min käre bror. Vi kollade på filmerna "Final Destination 3" och "Hotel Rwanda".
Ja... ingen av filmerna är väl speciellt uppiggande. I den först nämnda filmen dör alla och i den andra dör sådär en miljon. (Dock klarar sig huvudpersonerna). Men rekommenderar ändå Hotel Rwanda starkt! Den är hemsk, men också hemskt bra!

Lördagen sov jag halva dagen. Städade lite på eftermiddagen samt ägnade tid åt att föra över en massa filer till min nya externa hårddiks. (min förra kraschade för ett par månader sedan).
Känner därför också en osäkerhet för vilka filer jag vågar lägga på den hårddisken eftersom jag förlorade allt som låg på den förra. Som tur var hade jag inga överdrivet viktiga filer där. Några saker som jag sörjer är dock några gamla ljudinspelningar från när jag var lite yngre samt inspelningar med mitt gamla band "Funky Ribs" som också försvann. (Har dock de färdigmixade versionerna inbrända på CD någonstans). Tråkigt är det hur som helst.

Söndagen
fortsatte i samma anda som lördagen. Sova halva dagen tillbringa tid framför dumburken som är allt för slö. (funderar verkligen på att köpa en ny dator snart). Plinkat på guran och sjungit nån ton kan jag väl nämna att jag gjort också. På kvällen blev det en promenad i regnet med Marcus.

Visst.. det har hänt saker... rubriken må hända vara en lögn. Men det känns som det mesta jag har gjort varit ganska meningslöst och till viss del bara ren tidsfördriv, då jag vet att jag har saker jag kan göra som är av större mening. Förstår inte varför jag inte kan få mig själv att ta itu med dessa, speciellt nu när tiden bara rusar på!

"Tiden rusar på och jag vet vart jag vill gå
till en plats där några ord är döda
orden: oro, stress och möda."


/Markus Sandberg (Låten "En längtan bort")

Godnatt folket!

/Den trötte spelmannen



Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, tiden går verkligen alldeles för fort!! Och tydligen ska det bara gå utför efter att man fyllt 25.. :S Stressad och likgiltig på samma gång, jag förstår precis!! Kramen

2008-04-07 @ 06:34:52
URL: http://zoofian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0