Slaget om trädgården

Att bo kvar hos föräldrarna betyder att man ibland måste hjälpa till med det ena och det andra. Idag stod att arbeta i trädgården på schemat. När jag under en kort stund hjälpt min kära mor att rensa rabatten (snarare se på när hon gjorde det), upptäckte jag att  rödmyrorna  hade invarderat. Dessa pissmyror gör j*vligt ont att bli biten av och hela trädgården är full av dessa. Jag bestämmde mig då för att starta ett krig mot dessa hemska små kryp.

Under varje misstänkt sten i trädgården utförde jag giftattacker. Aggressionerna blev som värst när man vände på stenar och upptäckte att hela undersidan var täckt av ett lager av dessa myror. Efter den kemiska krigsföringen finns det förhoppningsvis inte många överlevande myror kvar.

Ikväll lär mördarsniglarna komma fram ur sina hålor. Då blir det ett krig mot dessa, men inte för min del. Det kriget får någon annan ta befäl över. Själv tänkte jag eventuellt hänga på min kusin och annat folk. Vet inte vad vi hittar på om det blir något, men tråkigt brukar vi inte ha det.


//Den massmördande trädgårdsmästaren

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nästa gång får du ringa mig, för jag vill va med å kriga! ;) kramis

2008-04-28 @ 08:15:18
URL: http://zoofian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0