Besöket på vårdcentralen

Jag kom nyss hem från vårdcentralen. Efter närmare en och en halv timmas vistelse där fick jag den otroliga diagnosen: Förkylning!

För er som undrar vad jag gjorde på vårdcentralen i en och en halv timme, kan jag berätta vad de utsatte mig för:
De kände på min hals, lyssnade på mina lungor, kollade syreupptagningsförmågan, gav mig inhalation som skulle vidga luftrören, kollade syreupptagningen igen, kollade på mina läppar och tog tillslut ett blodprov i armen för att se om det var något fel på mina sköldkörtlar. Provsvaren skulle de höra av sig om ifall det var någonting som verkade fel.

De skrev dock ut en hostmedicin till mig. Den verkar lite läskig då den innehåller morfin och 96% etanol - rena knarket! Frågan är hur mycket den kommer att hjälpa då min hosta verkar ha lugnat sig idag, men den funkar säkert bra att ta innan man lägger sig, då den är sövande.

De ringde precis från Gärdesskolan i Sollentuna. De vill att jag jobbar på fritids nästa vecka och eftersom jag tidigare sagt ja till erbjudandet, ifall de skulle bli aktuellt, kan jag heller inte tacka nej nu. Jag hade inte planerat med detta, men samtidigt behöver jag pengar. Arbetstiderna är inte så farliga heller, så jag lär troligen hinna göra annat också. Det känns samtidigt sorgligt eftersom jag nu börjar friskna till. Det känns som sagt inte som jag har gjort så mycket de senaste veckorna. *suck*

/Fritidsfröken Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0