Hemma från Magaluf del 2

Usch! idag har jag varit riktigt förkyld, men äntligen så börjar jag känna mig piggare och bättre nu på kvällen. Därför passar det också bra att jag fortsätter med min serie "Hemma från Magaluf".

Jag tänkte fortsätta med denna serie genom att publicera lite bilder tagna på resan, som jag tidigare lovat att jag skulle göra.



På den här bilden kan man se stranden i Palma Nova. Det var den strand som låg närmast vårt hotell, men inte den stranden vi helst gick till, då vi helst valde Magalufstranden eftersom andelen ungdomar var större där. Magalufstranden var också enligt mig finare och det var inte lika tätt med folk där.



En av dagarna åkte några av oss in till Palma för att se staden och förhoppningsvis kunna shoppa lite, eftersom shoppingutbudet inte var det bästa i Magaluf/ Palma Nova. Denna bild är tagen i taxin på väg in till Palma.



Den här bilden är tagen längs sidan på väg upp til katedralen i Palma. Som ni kan se, var utsikten mycket fin därifrån.



Varje dag gick hela gänge ut och åt mat på någon av restaurangerna i området. Den här bilden är tagen på The Blue Bar.



Paraplydrinkar känns som ett måste när man åker på solsemester, denna kväll blev det en tequila sunrise.



Grabbarna Grus är ett populärt hak i Magaluf. Det finns även en Beach Club, som jag hörde skulle vara bra, men dock aldrig besökte. Detta klistermärke klistrade en av de anställda på Grabbarna på mig när vi besökte stället. Senare på kvällen ryckte jag bort klistermärket och fick där istället en rött flammigt märke (Irriterad hud). Detta syntes flera dagar efteråt. Jag borde ha gått och krävt en gratis drink för det lidande jag fick av märket :P.



Hängde vid poolen gjorde vi också en hel del.

Det här är slutet på "Hemma från Magaluf del 2". Det är inte omöjligt att det kommer en del 3 också. Imorgon ska jag och Anna in till stan för att beskåda prideparaden. Har jag tid kanske jag skriver lite om det imorgon.

Natti natti!

/Markus som schtekte i Magaluf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0