Lasse Winnerbäck på Zinken

Jag har aldrig varit det största fanet av Lars Winnerbäck, men har lyssnat en del på hans musik och har i nog bara varit positivt inställd till den. Konserten på Zinkensdamm IP har bara gjort mig ännu mer positiv till Lasse.

Klockan 18:00 var det insläpp på Zinken och det dröjde ett bra tag innan förbanden började spela. Vi satte oss på läktaren för att invänta Lasses framträdande. Där satt vi också i över tre timmar. Det kändes verkligen onödigt med så många förband som det var. Det enda förbandet som var riktigt bra var Miss Li. - Vilket drag! Jag kan däremot tycka det var lite synd att hon uppträdde på lilla scenen, speciellt eftersom ljudet var betydligt sämre på lilla scenen. Ljudet var för övrigt inte det absolut bästa på konserten över huvud taget. Jag har hört betydligt bättre, men det var ändå klart godkänt!

Winnerbäck själv var otroligt bra! Han är säker på scenen och det var riktigt bra drag i musiken. Publiken verkade hängiven vilket bidrog till en skön stämning på Zinken. Jag hade hört ett flera av låtarna som spelades under kvällen, men långt ifrån alla. Det kändes däremot inte som en nackdel att jag inte hört alla låtar, utan snarare tvärt om, det blev mer intressant.

Jag hade lite beslutsångest när jag valde vilken av hans låtar jag skulle lägga upp på min blogg. En låt som spelades på konserten kändes som ett krav, men han spelade ju så många bra. Tillslut kom jag fram till denna:



Luta er tillbaka och njut!

/Han som gillar Winnerbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0