Ojoj! Nu var det...

 ...en vecka sedan jag skrev senast. Jag som hade börjat få in rutinen att skriva regelbundet. Jag antar att det är nu som jag ska skriva om vad som har hänt under den senaste veckan.

I söndags var jag och Anna inne i stan. Det vi i princip hann göra var att kolla på bokborden på Drottninggatan i regnet. Jag hittade en bok bland borden och en på ett av antikvariaten på Drottninggatan. Den jag hittade på antikvariatet är nog den som är av mest intresse för denna blogg. Titeln är:  "The music quotation book". Denna bok tänkte jag ta något citat ur när jag skriver inlägg här på bloggen. Jag har dessvärre inte tid att ta ut något citat just nu.

I måndags spelade jag biljard med Marcus på biljardpalatset och träffade Anna på kvällen.

I tisdags
gick jag upp ganska tidigt hemma hos Anna för att sedan ta tåget till Flemingsberg där jag registrerade mig för terminen på Södertörn. Därefter åkte jag in till stan för att träffa Anna. Medan jag väntade på att hon skulle komma in till stan gick jag omkring och kollade på bl.a. skjortor. När jag väl träffade Anna åkte vi till JMK där hon ska plugga i höst. Vi gick omkring och undersökte lokalerna en stund så att Anna inte skulle känna sig helt vilsen då hon börjar på måndag.

I onsdags tog jag och Anna en biltur ut på landet. Därefter åkte vi hem till mig en liten stund och hämtade lite kläder och lite andra saker jag kände att jag kunde behöva hemma hos Anna. Vi åkte sedan till Annas farfar och kollade på OS en stund. Vi fick se ett OS-rekord och ett världsrekord, båda av jamaicaner, under den korta tid vi var där. Vi tog sedan tåget in till stan för att kolla på anteckningsblock och annat som kan tänkas behövas inför skolstarten.

Igår var jag Marcus och Annorna i Kista galleria. På H&M hittade (min) Anna en vit skjorta och en svart pull-over-väst åt mig. Anna tyckte att jag så söt ut i det, men jag kände mig som en lite skolpojke. Jag var lycklig och Anna var överlycklig när vi hade köpt det. Marcus var också in i rackethallen en sväng för att han ville börja på badminton igen och om jag inte kommer ihåg fel så har han sin första träning idag. Jag och Anna åkte sedan till Sollentuna bibliotek för att låna böcker vi behöver, kurslitteratur, och vi fick båda tag i varsin bok. Därefter började vi gå hem till mig och på vägen hem ringde min kära mor och undrade var jag befann mig. Eftersom hon var i närheten med bilen fick jag och Anna skjuts hem till mig där vi också åt middag. Senare på kvällen åkte vi tillbaka till Märsta och hälsade vi på Linda som var kattvakt. Trötta gick vi sedan hem till Anna för att sova några timmar.

Idag återstår att se vad som händer. Just nu sitter jag här hos Anna. Jag måste försöka ta mig till banken för att lösa in utbetalningskortet med min lön. Senare ikväll ska jag och Anna hem till Fredrik och Madde för att kolla på film. Så mycket mer vet jag inte vad som kan tänkas hända idag.

Nu ska jag sticka iväg en stund. Hare bäst!

/Den aktiva inaktiva bloggaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0