Otroligt less på att vara sjuk

Jag är inne på min tredje vecka som sjuk och det verkar gå upp och ner hela tiden hur jag mår. Jag är otroligt less på det här. Det värsta är att jag har haft väldigt svårt att få i mig föda på grund av att jag har så gryyyymt ont i halsen. Till och med vatten känns ibland plågsamt att få i sig. Tidigare idag lyckades jag få i mig två smörgåsar, vilket tog en timme. Till middag lyckades jag ändå få i mig en någorlunda stor portion spaghetti, så jag känner mig faktiskt rätt så pigg för tillfället. Det gjorde jag inte tidigare idag då jag däckade i min säng större delen av eftermiddagen. Jag verkligen avskyr att vara känna mig så här svag och ynklig.

Även fast det känns tungt så verkar det ändå som om att det håller på att ge sig sakta men säkert. Jag har inte riktigt lika ont i halsen idag, jag har heller inte tagit någon smärtstillande tablett, vilket jag har gjort tidigare dagar, dels för att lindra smärtan och dels för att få ner febern då den har varit för hög.

I måndags var jag på vårdcentralen igen
och de tog nya prover som egentligen inte sa så mycket. Läkaren skrev ändå ut penicillin mot min "luftrörskatarr". Det verkar ändå som om de ger ett visst resultat. Jag mår långt ifrån så dåligt som jag gjorde i måndags då jag fick närmare 40 graders feber. Idag har jag bara haft gränsfall till feber vid ett par tillfällen under dagen.

Trots att det känns svårt försöker jag ändå hålla upp hoppet om att bli frisk snart. Penicillin brukar ge resultat inom tre dagar, vilket är imorgon. Eftersom jag känner mig betydligt bättre än i måndags kan man nog också säga att det har gett resultat, men jag kan fortfarande inte vara 100% säker eftersom mycket också tyder på att det är ett virus jag har. Om så är fallet är det bara att vänta ut.

Jag hoppas och tror att jag kommer att vara frisk snart. Jag vet att jag har sagt det länge, men det känns som att det är dags nu. Jag har inte heller inte träffat Anna på flera dagar, saknar dig otroligt och hoppas att vi ses snart igen.

Jag är i alla fall glad över att jag inte verkar ha smittat någon annan!

/Den ynklige Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0