Regn och åska, pladder och icke-pladder

Jag har fått klagomål från olika håll om hur sällan jag skriver på min blogg, vilket jag också har bett om ursäkt för. Eftersom jag inte har någonting bättre för mig just nu så kan jag ju lika gärna glädja alla mina läsare med ett nytt inlägg. Det finns däremot ett skäl till att jag inte borde skriva nu och det är väderfenomenet åskan.

Åskan ja, de senaste dagarna verkar det ha varit gott om regn och åska. Min kusin var hemma hos mig alldeles nyss och lånade datorn eftersom åskan slog ut deras modem här om dagen. Jag måste erkänna att jag blev rädd att samma sak hänt mitt modem alldeles nyss då internet plötsligt lade av. Lättad blev jag när jag startade om det och allt verkade fungera som det skulle. Igår märkte jag aldrig av åskan vad jag kan minnas, men regnet föll större delen av dagen. Visst kan det vara mysigt med regn och åska, men om man ska vara utomhus en stor del av dagen, vilket jag också skulle, är det inte lika välkommet.

Om ni följt min blogg så kan ni också kanske klura ut vad jag gjorde ute i regnet igår. För er som inte redan klurat ut detta kan jag avslöja att jag var inne i stan och titta på Prideparaden tillsammans med Anna. I flera timmar stod vi på den plats vi valt ut (utanför slottet, längs Skeppsbron), dels för att vänta på paraden och självklart för att sedan beskåda den. Under tiden vi stod där regnade det nästan oavbrutet. Eftersom vi bara hade ett paraply så hade vi knappt hunnit till slottet innan var min tröja helt blöt på ena ärmen.

Visst fanns det ändå någonting mysigt med regnet, det gav mig en bra anledning till att hålla om Anna. Eftersom jag fortfarande var och är förkyld är det ju inte bra om man blir kall! Dessutom är det ju alltid mysigt att hålla om någon man tycker om.

Prideparaden i sig var vill jag mena, var mycket underhållande. De flesta i paraden verkade glada, vilket också smittade av sig på mig, då jag kände mig väldigt glad när jag stod där och åskådade paraden. Något som var roligt i sig var att se vilka organisationer och företag som var representerade. Det var fanns både högst förväntade och högst oväntade organisationer med i paraden. Man blev lite förvånad att även t.ex. folktandvården fanns med i paraden.

Idag har jag i princip bara sysslat med en sak. Jag har börjat föra över gamla videoband med klipp från när jag var liten till digital form. Efter att både hårdvara och mjukvara krånglade till en början tog det sin tid att komma igång, men nu har jag i alla fall kodat om ett av de många videobanden vi har hemma till digital form.

Jag och bästis som ettåringar
Tog den här skärmdumpen från filmen. Det är jag och bästis Sofia hemma hos mig. Jag ser ut som Toker i Snövit!

Något som heller inte får glömmas bort är att jag har pratat med Anna i telefon. Hade dock önskat att du var här hos mig eller att jag var där hos dig, Anna! Saknar dig redan, trots att det inte var ett dygn sedan vi sågs sist.

Det var allt för idag! Ni ska inte behöva vänta allt för länge på nästa uppdatering, det är ett löfte!

/Toker

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hej!

2008-08-04 @ 11:53:38
Postat av: Sofia

Inte märkte jag av nån åska inte, var väl inte hemma då.. Men tydligen tog den både routern och modemet.. :/ men nu har vi skaffat nytt!! :) Haha, typ 20 år sen det där, tiden går fort när man har roligt! Tack för att du e bästis! Kraam

2008-08-05 @ 13:34:00
URL: http://zoofian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0