När kan jag bli mig själv igen?

Jag borde inte slösa tid åt att skriva det här. Jag borde egentligen skriva så att fingrarna blöder på uppsatsen. Det är inte många dagar kvar till deadline och vi har fruktansvärt mycket kvar att skriva. Jag har ägnat dagen åt att fixa dispositionen så att det sedan bara ska vara att klistra in de avsnitt som är kvar att skriva. Jag har även ägnat mig åt metoddiskussion, reliabilitets- och validitetsdiskussion, beskrivning av dispositon, avgränsningar och mycket mer idag.

Jag lär väl sitta här i någon timme till, precis som det har varit de senaste dagarna som jag har varit i skolan. Vi har fortfarande den teoretiska ramen, resultat och analys, diskussionsavsnitt, slutsats, källförteckning, samt bilagor kvar att skriva. Därefter väntar en ordentlig genomgång av det vi har skrivit. Det är viktigt att källorna är 100% korrekta, annars blir vi underkända på en gång. Vi börjar dessutom tfundera över om vårt material verkligen kan säga så mycket, vilket ger en smått panikartad känsla. Detta går inte att jämföra med en gymnasieuppsats. Det här är ett examensarbete och därför ställs det mycket höga krav. Jag vågar inte ens tänka på vad som händer om vi skulle underkännas.

Jag har heller inte hunnit inhandla alla julklappar än och är dessutom helt pank. Jag märker att jag har mycket kort stubin, är allmännt grinig och agerar inte alls som jag brukar. Jag mår dåligt av detta också, eftersom jag känner att jag dels kan dra ner andras humör och dessutom lätt såra någon eftersom jag har lätt för att explodera. Jag känner mig också väldigt sårbar just nu och tar lätt åt mig sådant som inte behöver vara någonting illa menat.

Nä nu har jag bloggat allt för länge... ingen tid får egentligen gå till spillo.

/Akademikern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0