Musik som tortyrredskap

Denna dag har jag tillbringat på jobbet, något som jag inte planerat, utan jag fick ett samtal igår från min chef och vapendragare Fredrik att de behövde mig. Dagen tillbringades främst på lagret, där jag inte har jobbat så mycket hittills. Efter denna dag borde jag kunna söka jobb som sophämtare på Rang Sells! Med tanke på hur mycket sopor jag har släpat idag så tycker jag mig ha vissa meriter.

Något som börjar irritera mig och många andra på min arbetsplats är den musik som spelas i butiken jag jobbar i! Visst, det är en "bra blandning" av musik så att den ska passa alla. Vissa låtar är bra och vissa är betydligt sämre. Dessutom är några av låtarna på tyska och de flesta är anpassade för tyskarnas musiksmak.(Butiken tillhör en tysk kedja). Men det är inte de dåliga låtarna som irriterar mig utan att samma låtar spelas hela tiden, det är rena tortyren! Låtar som man i början tyckte var bra är nu helt förstörda för att man har tvingats lyssna på dem så mycket. Att låtarna också sätter sig på huvudet många timmar efter arbetsdagen är slut ser jag som en slags yrksskada.

Tyvärr måste just den skivan användas, eftersom det är restriktioner från ledningen. Samtliga butiker inom kedjan ska spela samma musik. Jag har mina teorier om varför. Kan väl snabbt nämna att jag tror att det handlar om utbetalning till STIM eller liknande samt en enhetlig företagskultur. Hur som helst längtar jag till den dagen vi får en ny skiva till butiken!

Imorgon ska jag tydligen också jobba... jag kanske ska ta med mig hörselskydd, men chefen vill nog kunna kommunicera. (Även kunderna om jag ska stå i kassan)

/Sopgubben

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0