Hemma från Magaluf del 1

Jag skäms för att jag har varit så lat att skriva den sista tiden. Lite beror kanske på att jag var bortrest förra veckan. Därför kan man ju tycka att jag borde ha en massa att berätta, och visst har jag det!

För att knyta ihop med mitt förra inlägg kan jag meddela att jag nu har sett Dj Sammy live. På torsdagen besökte vi den stora nattklubben BCM i Magaluf (som sägs ska vara en av Europas största). När vi såg att Dj Sammy skulle dit kändes det självklart att köpa biljetter till den kvällen. Jag hade ändå ganska låga förväntingar på stället som skröt om sitt ljudsystem på 50 000 W, lasereffekter osv.

Hur var BCM då?
Jag skulle vilja beskriva det som: "Det galnaste stället jag har besökt i hela mitt liv".
Ljudet var helt otroligt, basen dunkade så att hela kroppen skakade, utan att musiken var allt för hög. Jag hörde inte ett enda knaster, tendens till överstyrning eller spruckna högtalar, som man inte allt för sällan stöter på. Dj Sammy spelade en riktigt bra mix av låtar och valde ut de allra bästa bitarna ur låtarna. GRYMT! Ljuseffekterna var lika bra de.

Gick man ner en våning var det "Water Party", vilket gick ut på att vatten sprutades ut över dansgolvet. Även där var ljudet och musiken riktigt bra! Jag trodde aldrig att det skulle vara så kul att så att hoppa med en stor flock britter, typ 90% av manigt kön i en decimeter vatten, men det var det!

Britterna ja. De var överallt. Det kändes som att hela Magaluf/ Palma Nova var ett enda brittiskt samhälle, förutom en del skandinaver. Restaurangerna kändes mycket brittiskt anpassade till feta britter då de till och med kunde servera pommes frites till spaghetti carbonara.

Vi hade ganska kul åt dessa britter. Vi retade dem för deras uttal, deras stil, och utseende. Tjejerna var ofta ganska slampigt klädda, medan killarna såg ut om kopior av Wayne Rooney.

Hotellet fick godkänt betyg av mig. Det var bra pool och rummen var hyfsade. Luftkonditioneringen var dock inte ställbar, vilket bidrog till att jag frös om nätterna, vilket säkert är en anledning till att jag är förkyld nu.

Maten har jag redan varit inne på tidigare och som sagt, det serverades mycket pommes frites. För övrigt var maten helt OK, fast priserna var däremot rätt höga. Det enda som var riktigt billigt var alkohol, och då speciellt starksprit. för 25€ kunde du få en hel 3-litersdunk vodka, förvisso inte den godaste sorten, men ändå.

Nattlivet i Magaluf var ändå inte så bra som jag hade tänkt mig, men undantag för BCM. Det fanns nästan för många ställen, de var små och hade ändå ofta få besökare. Det fanns flera svenska/nordiska klubbar/barer och ännu fler brittiska.

Det börjar nu bli sent och jag känner att jag borde lägga mig och sova så att jag blir av med min förkylning. Del 2 av "Hemma från Magaluf" kommer inom de närmsta dagarna. Då lär även bilder från resan dyka upp.

Ha det gött!

/Den trötte och förkylde Markus

Kommentarer
Postat av: Linda

Äntligen har du skrivit något=) Jag bara måste till det där stället alltså! DJ Sammy is the maaan!

2008-08-02 @ 12:45:06
URL: http://clumsylike.blogg.se/
Postat av: Markus

Jag rekommenderar det... galnaste någonsin. De brukar ha skum (foam) och popcornpartyn också!

2008-08-03 @ 21:48:48
URL: http://markusmusik.blogg.se/
Postat av: Linda

skumpartyn is the shit!

2008-08-05 @ 00:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0