En AKTIV dag!

Dagen börjar med att klockan ringer 06:50. Trött som jag är förstår jag ändå att jag måste upp eftersom jag fått jobb i ett par dagar på min mors arbetsplats, Gärdesskolan i Sollentuna. Att jag var trött var idag inte konstigt eftersom mitt rum brukar bli, milt sagt, fruktansvärt varmt på sommrarna. Detta bidrog till att det blev väldigt svårt att somna kvällen innan p.g.a. hettan.

Hur som helst...
Jag fick skjuts av mor min till skolan och blev där tilldelad mina arbetsuppgifter som i kort går ut på att flytta om en massa bord, bänkar och stolar, samt lite andra småuppgifter.
Arbetsdagen flöt dock på och redan vid ett-tiden fick jag sluta. Därefter ringde jag Marcus och undrade om han inte ville hänga med och bada. Visst ville han det! och även Anna.

Jag tog cykeln upp till Häggviks station för att möta Anna och Marcus, men när vi sedan träffats och cyklat ca 50 meter gick delen som håller det bakre kugghjulet sönder! Lagom snopen och med en skrattande Marcus, rullar jag hem cykeln för att byta till min låtsaspappas cykel. Den cykeln visade sig ha för lite luft i däcken och det det var svårt att pumpa i luft i däcken då ventilen läckte. Det gick inte heller att växla, utan högsta växeln låg i hela tiden. Cykeln var dessutom extremt ranglig och skev. Tillslut lyckades vi ändå ta oss till badberget i Edsviken.

Varma av solen tänkte jag och Marcus att
det skulle bli skönt att hoppa i vattnet, men det visade sig inte vara så lätt. Vattnet var iskallt!!! Som två frusna pensionärer stod vi och doppade tårna och svår över hur kallt det var.
Tillslut lyckades jag ta initiativet och doppa mig och då kunde inte Marcus visa sig sämre. Sedan blev det snabbt upp för att värma sig i solen.

Efter ett ytterligare dopp var det dags att ta sig hem. Vi beslutade oss för att först spela lite basket och det gick allt annat än bra för min del. Jag har spelat många gånger mot min brorsa den senaste tiden och inte haft några större problem. Idag ville bollen inte gå i korgen. (Okej, jag vann en gång och då rätt stort. Men i det stora hela, hade jag inte samma flyt som vanligt).

Senare på kvällen ringde jag upp min kära vän Sofia och undrade om vi inte skulle ta en paddeltur på Norrviken eftersom det var så fint väder. Det tyckte även hon, så vi gick ner till kanotklubben och paddlade en stund. Det kändes ovanligt stabilt för att vara första gången i år och varmt var det, trots att klockan var halv nio. Det fick bli att paddla i mitt spänniga linne.

När jag sedan kom hem ville min bror styrketräna. Jag gjorde ett försök, men insåg att jag inte orkade så mycket och inte han heller. Så nu sitter jag här och beskriver min aktiva dag istället. Imorn blir det till att bära prylar igen, så jag ska väl försöka sova lite mer i natt så att jag orkar ännu en aktiv dag.

Natti natti!

//Arbetaren

Kommentarer
Postat av: Sofia

Markus, min kära vän! Vem frågade vem egentligen? haha.. kul att man har paddlat en gång i sommar iaf, måste bli fler.. kraaaaaaaam

2008-06-09 @ 23:41:59
URL: http://zoofian.blogg.se/
Postat av: Sofia

Markus, min kära vän! Vem frågade vem egentligen? haha.. Kul att man har paddlat en gång i sommar iaf, måste bli fler.. kraaaaaaam

2008-06-09 @ 23:43:25
URL: http://zoofian.blogg.se/
Postat av: Markus

Det var jag som frågade när jag ringde.. men jag kanske borde nämnt att du sms:ade tidigare under dagen och undrade om vi skulle paddla..

2008-06-10 @ 18:56:55
URL: http://markusmusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0