Packar

Imorgon bär det av söderut! Kl.09:00 siktar vi på att fara iväg. Vi kommer att åka E4:an söderut till Norrköping och sedan E22 till Kalmar, för att sedan ta oss över bron till solens och vindarnas ö. Vårt mål är Långlöt på Ölands östra sida.

Innan man kan komma så långt så att man kan fara iväg finns det en hel del saker som måste göras. Sådana saker kan vara att inhandla saker som mat, resegodis och annat vi avser att använda under vår resa. Maten köpte jag och Marcus igår och idag ska vi köpa lite annat vi behöver.

Okej... vad måste göras sedan? Jo, självklart packa. Nu gäller det att se till att man har rena kläder (sådant har man fått planera flera dagar innan så det hinner tvättas). Förr om åren gjorde jag alltid en packlista, jag kanske borde komma över min lathet och göra en sådan. Det är ju ändå en hel del saker som ska med, trots att vi bara ska vara borta fem dagar.

Ett stort problem jag har upptäckt med packningen är min gitarr. Jag saknar fodral. Det är någonting jag har tänkt skaffa under de två åren jag har haft min akustiska stålsträngade gitarr. Den är ju för stor för de fodralen jag har till min nylonsträngade och elgitarrens, självklart även det. Det får väl bli till att linda in den i min sovsäck igen, det har fungerat bra förut.

När man packar blir man också aningen längtansfull och näst intill rastlös, så jag får väl sätta på någon lugn och harmonisk musik för att tagga ner lite. Jag blir ju stressad av att bara sitta här vid datorn. Men det blev svårt att komma på någon bra låt... hmm... Nu vet jag! Öppna Landskap med Ulf Lundell! Fast det är taggar ju upp mig.. måste hitta någonting mer avtaggande. Känns som att en instrumental låt inte vore fel...
Nu vet jag:



Kanske inte helt avslappnande, men den får duga, det är ju ändå Joe Satriani, en av väldens bästa gitarrister!

/Resfeber-Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0