Antagligen sista dagen på jobbet

Som de flesta som känner mig redan vet har jag blivit uppsagd från mitt jobb. Av denna anledning har jag blivit aningen mer fientlig mot dessa tyskar, som bestämmer vem som ska sägas upp. Anledningen ska tydligen vara att de vill att det maximala antalet killar som arbetar i en butik ska vara TVÅ STYCKEN!!! Detta är andra gången jag känner mig diskriminerad på arbetsmarknaden, som kille! En ytterligare anledning är dock att butiken i sig inte heller går så bra, men trots detta har flera nya blivit anställda. Allt känns mycket skumt, men antar att det bara är att acceptera, eftersom jag inte har fast anställning har jag inte mycket rättigheter.

Problemet på arbetsmarknaden kan diskuteras vid ett senare tillfälle, nu hade jag tänkt att berätta om det positiva. Eftersom det antagligen var sista dagen på jobbet idag, passade jag på att göra årets inköp.
Jag köpte:

8 par strumpor
6 T-shirts
1 tjocktröja
1 par skor
1 par jeans
1 par mjukisbyxor
1 halsduk
1 Skärp
2 Skjortor
(Tror inte att jag har glömt nått nu)

Allt detta gick på exakt 915.70 med den otroligt generösa personalrabbaten på New Yorker, som jag verkligen kommer sakna.

Jag har i ett tidigare inlägg klagat på musiken som spelas i butiken. Jag log för mig själv idag när det kom in ett äldre par som klagade över "den hemska musiken" som spelas. Jag kunde inget annat än att hålla med dem. (Trots att det ändå finns vissa låtar som jag menar är bra)

På måndag har jag och Marcus bestämt för att tillsammans söka jobb. Önska oss lycka till!

/Den arbetssökande studenten

Kommentarer
Postat av: Madde

halllå!
ja ska me också ju:P

2008-03-09 @ 12:15:51
URL: http://www.nogg.se/darkrose
Postat av: Markus

Sorry! kom på det efter att jag skrivit klart.. hann ändra då!

2008-03-09 @ 19:38:51
URL: http://markusmusik.blogg.se
Postat av: jossan

har de sagt upp dig utan vidare?

2008-03-10 @ 23:16:39
URL: http://lamome.blogg.se/
Postat av: Markus

Svar till Jossan:

Ja dessvärre har de det.. och tydligen beror det inte på att jag har gjort dåligt ifrån mig, utan att jag har fel kön och att butiken går dåligt. Synd eftersom jag trivdes bra där!

2008-03-12 @ 19:23:06
URL: http://markusmusik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0