Metalisering

Ni som lyssnar på radiokanalen Bandit är kanske bekanta med deras program "the bandit metalizer", där programledarna använder sig av the bandit metalizer för att rocka till "skitlåtar". Jag har under en tid funderar på att göra någontling liknande med låten "Hey There Delilah" av Plain White T's. Anledningen beror till stor del på att på mitt tidigare jobb på New Yorker fick höra den allt för ofta. Därför vore det kul att förstöra den lite, eller rättare sagt rocka till den lite, så den blir roligare. Det har nu blivit verklighet.
Om jag skulle använt mig av "the bandit metalizer" skulle jag använt mig av punkfiltret och en aning skrikfilter, (kanske lite "Toy Dolls "skojpunk" filter också) på denna låt, för att få den att låta som den versionen som jag så fint har spelat in.

Enjoy!





Hare gött!

//The Markus Metalizer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0