Allt möjligt

Det var några dagar sedan jag skrev... (igen) Jag som hade tänkt börja skriva lite oftare, men så verkar det inte ha blivit.
Vad har hänt sen sist?

Mycket kortfattat:

Lördag: Brännboll i Märsta och ESC hemma hos Linda.

Söndag: Städa, köpa morsdagpresent, fotboll på kvällen.

Måndag: Plugg, gitarrspelande och filmtittande med bästis Sofia på kvällen.

Idag: Plugg och shopping med Sofia på kvällen.

Okej, okej.. nått mer måste jag väl ha att säga...
Ja visst ja... Sveriges flopp i ESC. Men vad ska jag nämna om detta?
Som Nationalteatern - Doin' the omoralisk Schlagerfestival? Hmm.. kanske ligger nånting i att Eurovision är omoralsik och då kanske inte bara som Nationalteatern menar, d.v.s. att man bortser från allt elände i världen och att allt är en enda show med glitter och glamour. Idag kan man ju förvisso rösta och samtidigt skänka en slant tillvälgörenhet i den svenska uttagningen. Hur som helst, på vilket sätt menar jag att det är omoralisk med ESC?
Enkelt - fel låt vinner! :P Men också att det till stor del verkar vara mer fokus på personens utseende (då både ren skönhet eller utstyrsel/maskeraddräkt). Det är en "song" contest. Det är altså låten som borde stå i centrum, vilket jag vill mena att det inte riktigt stämmer idag. Kalla det istället Eurovision beauty/best costume contest.

Jaja, nog med sarkasm.

Men jag vill ändå ta och avsluta med lite gammal progg:

Nationalteatern - Doin' the omoralisk schlagerfestival

//Den stora kritikern

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)

2008-05-27 @ 22:16:52
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0