Dagens pucko

Jag och min käre bror brukar ibland utse varandra eller någon i vår närhet till "dagen pucko". Under dagen har vi möjlighet att nominera klantiga personer till denna "ära". På kvällen utses sedan den personen som klantat sig värst till titeln "dagens pucko". Jag klan också tillägga att vi varje år också utser någon som gjort något riktigt grovt till titeln "årets pucko". (Även "dagens sämsta skämt" förekommer att vi på samma sätt utser någon till också)

När jag i eftermiddags tog tåget hem från plugget gjorde tomtarna på SL en riktig tavla. När tåget lämnade Karlbergs station fortsatte tåget i riktning mot Sundbyberg, istället för att fortsätta mot Sollentuna och Märsta.
Det dröjde dock inte länge förns lokföraren upptäckte problemet och tåget stannade.
Jag kan därför meddela att den på SL som bär ansvaret för denna miss har blivit tilldelad titeln "dagens pucko". Den personen är i nuläget även en god kandidat till titeln "årets pucko".

Hur har min dag varit annars då?
Den har flytit på. Vi har kommit en bra bit på vår uppsats, men har dock fått ICA-reklamerna på hjärnan. (Vi undersöker förekomsten av könsroller i ICA-reklamfilmerna).
Annars har det inte hänt så mycket.

Ha D!

/ICA-studenten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0