Kvällsfotboll och ESC

Idag var till en början en mycket trög dag. Sov länge och när jag väl vaknade så hade jag ingen större lust att göra så mycket. Tillslut tvingade jag mig ändå till att skriva lite på uppsatsen och producerade faktiskt en del. På eftermiddagen kom kusinen på besök. Vi snackade ihop oss om att samla ett gäng för att lira fotboll senare på kvällen och så blev det också.

Kände att det faktiskt var ganska nyttigt att röra lite på sig på kvällen och det är någonting man borde göra oftare. Speciellt efter att ha mest suttit framför dumburken hela dagen. Det märks också att jag börjar få min energi tillbaka, även fast jag inte är fullt pigg. Jag har ju som bekant varit väldigt trött en tid nu. Får hoppas att tröttheten inte kommer tillbaka så att man kan vara sig själv igen!

Såg precis slutet av semifinalen i ESC. Grattis till finalplatsen Perelli! Se till att ta hem förstaplatsen på lördag, så vi kan visa Sveriges styrka när det gäller musik och artister! Men vem vet, vår kära Charlotte Perelli kanske ska sätta på sig pirat-, eller kalkondräkt hon också. Eller varför inte klä ut sig till vandrande pinne? Det skulle kanske gå hem, med tanke på hur vissa länder verkar rösta. Det har ju varit en del skriverier i media om hur smal hon har blivit, så vandrande pinne vore kanske inte fel? Nä... nu är jag elak. Vi tycker om dig som du är... eller nått... :P

Hur som helst. Gör Charlotte Perelli ett lika bra framförande på lördag har hon säkert goda chanser. Dessvärre verkar det ha varit en trend, speciellt efter Lordis seger, att rösta på de mest udda och konstiga bidragen. Tänker framförallt på Verka Serduchka från Ukraina som kom på andra plats förra året.

Hjälp till att försvara kvalitén i ESC, skriv egna låtar som är BRA till nästa år och skicka in i höst! Kvalitén i den Svenska uttagningen kan också behöva en viss kvalitetshöjning.

Visst kan sådana här låtar vara underhållande, men de hör inte hemma i ESC:


/Fotbollsproffset a.k.a. musiknörden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0