Nu har det hänt en del...

...sedan sist jag skrev.

Jag kan börja med att ämna att jag är mitt inne i skrivandet av B-uppsatsen. Tillsammans med en kurskamrat skriver jag en uppsats om förekomsten av könsroller i ICA-reklamerna. Vi vill se om könsrollerna syns tydligt, om de är stereotypiska eller omvända, samt om något av könen är överlägset. Vi fick mycket positiv respons under vår handledning i torsdags, vilket känns mycket bra.

I fredags köpte jag en ny dator efter ca ett halvår av spekulationer. ÄNTLIGEN!
Hittills känner jag mig rätt nöjd med mitt köp, även om det sved i plånboken. Blev "tvungen" att köpa en ny skärm också. Hela datorköpet är en lååång historia och går att läsa om på Marcus blogg azez.blogg.se
(I alla fall hans version).

I fredags kväll blev jag också tillfrågad om jag ville vara med på en film som Anna skulle göra som skolarbete. Detta försökte vi tappert spela in idag. Efter att jag åkt till Märsta och träffat Anna, Anna, Marcus och Milena var det dags att försöka spela in. Men det uppstod ett litet problem med kameran. Vi förstor helt enkelt inte hur den fungerade efterom det var en kamera lånad från deras skola. Efter en lååååång stund lyckades vi tillslut få igång den, men då hade en stor del av batteriet gått åt. Efter ha filmat en lyckads scen skulle vi filma i bibioteket i Märsta. När vi tillslut kom fram dit, visade det sig att det var stängt. Det blev då till att traska hem till Anna för att spela in scener hemma hos henne. Därefter bestämde vi oss för att åka in till stan för att äta lite och filma där. Eftersom vi ändå var inne i stan tänkte se efter om stadsbiblioteket var öppet, vilket det inte var. Vi började då filma lite där utanför, men då tog kamerans batteri slut. Kul hade vi när vi höll på, men det känns lite som bortslösad tid då vi inte kunde göra någon scen då jag skulle vara med. Varmt var det också.. och de kläderna jag hade var väldigt varma. Hade dock ett vitt linne under skjortan som jag hade på mig, men försökte undvika att gå i bara det eftersom det kändes lite väl wannabe spännis :P

Idag firade vi min morfar som fyller 85 år, GRATTIS!
Det blev ett riktigt pensionärsparty, men det var i alla fall trevligt att umgås med kusinerna.

Nä nu ska jag läsa på lite teori inför B-uppsatsen.

Hare gött!

/Skådespelaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0