Valborg

Igår var det valborg, vilket betydde fest i Märsta för min del. Men innan jag kunde gå på fest var jag tvungen att prestera i skolan. Gruppuppsatsen skulle då presenteras och min grupp skulle opponera på en annan uppsats. Detta gick bra! Dock blev det stressigt hem, eftersom det drog över på tiden i skolan, plus att jag var tvungen att uträtta vissa ärenden på vägen hem. När jag tillslut kom hem hade jag 30 minuter på mig att duscha, byta om och packa allt som skulle med till festan. (vilket var en hel del).

Väl framme i Märsta, hemma hos Mickis började vi förbereda grillningen. Efter att Marcus tagit kommandot över grillen lyckades vi tillslut grilla köttet och ordentligt. Smakade mycket bra! Vi som var på festen var: Jag, Linda, Marcus, Mickis, Malin Tanzila, Samina, Milena, Viktoria, Linéa, Fredrik och Madde. Hoppas jag inte har glömt nämna någon. Borde kanske inte gå in på alla detaljer om väd som hände där, men kul hade vi hur som helst.

Seeent lämnade jag, Fredrik, Madde och Linéa festen för att ta bussen till Märsta station. Väl där sa jag och Linéa hej då till Madde och Fredrik och väntade på nattbussen. När vi satt och väntade stötte vi på två lustiga figurer som vi snackade en massa skit med. Tillslut kom nattbussen och vi klev på. I Rosersberg klev Linéa av, så jag blev ensam med de två filurerna vi mötte vid busshållplatsen och en massa andra lustiga typer på bussen. Men när folk är lite runda under dojorna går det alltid att föra roliga diskussioner om det ena och det andra med dem. Så det roade jag mig resten av vägen hem.

Idag är det 1 Maj, men demonstrera är nog ingenting för mig. Roade mig med att irritera mina föräldrar genom att sjunga och spela internationalen med kazooflöjt och gitarr dock :P. Det får räcka för min del!

//Partykungen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0