Det där "testet"

Jag har upptäckt att min käre vän Marcus hade gjort ett test på sin blogg där han på sista frågan önskade att jag skulle göra samma test. Så varför inte glädja sina vänner med att göra detta:

1. Ett namn jag lyssnar till:
Gräddnos.
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Jag äger dig på gura.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag har tappat min sångröst, borde verkligen ta sånglektioner.
4. Detta är jag rädd för:
Ensamhet
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Anna, mat och gitarren. 
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Tortera någon, leva utan musiken, sätta på Christer Sjögren
7. Detta tycker jag om att göra:
Klia guran, vara med vänner och flickvännen. Att röja loss på scenen ger mig den skönaste adrenalinkicken jag kan få!
8. Detta vill jag göra just nu:
Bli klar med dessa h*lv*t*s frågor
9. Bästa känslan:
Kärlek
10. Värsta känslan:
Ensamhet
11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Thöt, trevlig och alldeles, alldeles underbar
12. Är du kär just nu:
Sannerligen
13. Jag vill gifta mig:
Nån gång... typ
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Bli rockstjärna, pröva på tyngdlöshet och bli invald i "The Rock n' Roll Hall of Fame"
15. Min käraste ägodel:
Eagle Soul Buddy III Radioactive Yellow
16. Något jag vill ha i present:
Anna i en stor gräddtårta.
17. Detta har jag på mig just nu:
Har på mig?
18. Favoritkläder:
Jeans, skjorta och Converse
19. Favoritdjur:
Räv
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Rock, punk, alternative rock, Indie, metal, blues, pop, folkmusik, oldies, country, progg, klassiskt, trance och julmusik.
21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Barry Mann - Who Put the Bomp
Nationalteatern - Sent En Lördag Kväll
Ramones - I Wanna Be Sedated
22. Skola - tråkigaste/roligaste ämne:
Roligast: Uppsats
Tråkigast: Olika metoder
23. Stjärntecken:
Skytt
24. En bok jag gillar:
Det sociala landskapet av Göran Ahrne mfl.
25. En film jag gillar:
Lejonkungen
26. TV-program jag gillar:
Prison Break, Heroes, Sex And The City (tydligen), dokumentärer och samhällsskildrande program och program med fokus på musik.
27. Favoritdoft:
Kaprifol.
28. Detta äter jag gärna:
Mammas pannkakor.
29. Dricker helst:
Coca-cola, Öl, Smirnoff Ice, Annas limevatten, farmors flädersaft.
30. Favoritgodis:
Anna
31. Hit vill jag åka på semester:
Indien, Aruba, Venedig, London, Paris, USA, Amazonas, Peru, Köpenhamn... listan kan göras lång.
32. Färg på mina ögon:
Leende guld... vänta nu! ...blåa ögon
33. Min längd:
Jag är 174 cm.
34. Jag tror på:
Rockguden
35. Jag spelar:
Gitarr, elgitarr, elbas, munspel, gurka, hackar mig fram på trummor och lite keyboard. Jag kan säkert fler, men kommer inte på det just nu.
36. Person jag beundrar:
Joe Satriani
37. Så här bor jag:
Har visst bosatt mig hemma hos flickvännen till stor del.
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
0 döda, 0 levande
39. Det här tänder mig:
Eld?
40. Det här gör mig avtänd:
Annas fantasifulla historier om en viss dansbandssångare i en intim scen med mig.
41. Favoritfärg:
Blå
42. Favoritcitat:
"Music is the eye of the ear" - Thomas Draxe
43. En hemlighet jag vet:
De hemligheter jag känner till.
44. Bästa present jag fått:
Min akustiska stålsträngade gitarr, I love it!
45. Senast köpta skiva:
Köpte Pocahontas på DVD-skiva till Anna förra veckan. 
46. Det jag är mest nöjd med mitt utseende är:
Min högra lilltå.
47. Det jag är minst nöjd med mitt utseende är:
Den vänstra.
48. Udda förmåga/egenskap
Att jag så fort jag ser en gitarr måste jag springa fram och åtminstone kolla vad det är för märke och modell, men helst också klia den lite.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
eh... ROCKA såklart!
50. Två personer jag vill ska göra detta test.
Min bästa vän Sofia och Carl Bildt

/Gräddnos


Kommentarer
Postat av: Linda

Huhu listor e bäst! Påminn anna att hon ska skaffa en blogg pronto=)

2008-10-24 @ 22:06:30
URL: http://clumsylikeme.blogg.se/
Postat av: marcus

fråga 46, jag sa samma sak på spanska lektionen i gymnasiet :P

och skulle verkligen vilja se bildt göra detta :P

2008-10-25 @ 22:18:09
URL: http://azez.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0