"Tiden rusar på..."

"... och jag vet vart jag vill gå - till en plats där några ord är döda - orden: oro stress och möda"

Citatet är taget ur min egen låt, En Längtan Bort. Och visst är det sant! Tiden rusar på. Det är redan mitten av oktober, löven är färgade i höstens alla färger och börjar sakta men säkert falla till marken. När man tänker efter har man hunnit med en massa sedan man började skolan igen i slutet av augusti och det har varit en hel del stress, inte minst de första veckorna.

När det gäller skolarbete så känns det som det börjar lätta upp en del, trots att jag har ett grupparbete, en tenta och planering inför C-uppsatsen att tänka på. Nu är det istället valet av vad man ska läsa nästa termin som börjar tränga sig på och skapar en viss beslutsångest. Samtidigt som detta har jag och Anna börjat fundera på om vi skulle ta och resa bort, kanske en långresa till Indien. När vi funderar vidare på detta har vi för tillfället inte ekonomin eller tiden för att kunna genomföra det just nu. Detta leder till diskussionen när det egentligen är genomförbart.

Jag läser nu C-kursen
i sociologi, efter den har jag bara ett år kvar av mina planerade studier. Jag har även möjlighet att ta studieuppehåll under flera terminer om jag så skulle vilja, så tiden har jag efter denna C-kurs. Anna däremot känner att det nya meritpoängsystemet ställer till det. Eftersom meritpoängsystemet bygger på att man får extrapoäng för vissa gymnasiekurser när man söker in till högskolan, kan det sänka hennes snittpoäng och hon kanske inte kommer in på de kurser hon vill trots att hon har riktigt bra betyg. P.g.a. detta vill hon börja plugga så snart som möjligt, innan dessa meritpoäng införs.

Ja det finns en hel del att tänka på. Något som jag däremot knappt tänker på är ekonomikrisen i världen. Det känns som att media skrämmer upp folk i onödan, vilket bara förvärrar det hela. Ta det lugnt människor! Panik löser ingenting!

Nej nu får jag ta och sluta skriva... och kanske börja tänka ut någon slags plan.

Hare gött!

/Grubblaren som tycker att Anna är sötast

PS Markus är sötare! /Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0