Denna dag...

... Har jag roat mig med att läsa C. Wright Mills bok "Den sociologiska visionen". Jag har läst den en gång förut och tyckte då att det var den tråkigaste bok jag någonsin läst. Idag har jag faktiskt ändrat min uppfattning och tycker faktiskt att den är ganska underhållande. I alla fall vissa delar i den. Speciellt den delen då han totalsågar en annan sociolog och sammarfattar dennes bok som är ca 555 sidor till fyra stycken.

På eftermiddagen åkte jag och Anna in till stan för att träffa den andra Anna och den andra Marcus. Vi möttes i gallerian och gick in på Clas Ohlson en liten stund. Vi fann dock inte så mycket intressant där och gick sedan vidare till McDonald's vid Kungsträdgården.

På McDonald's försökte Marcus och de andra sätta sig vid ett bord (jag kom lite efter). Precis när de skulle sätta sig blev de bortkörda av en anställd som surt förklarade att han skulle städa just det området. Vi valde ett annat bord och började äta.

När vi nästan var klara kom den där McDonald's-anställda mannen till vårt bord och ryckte bort brickorna framför näsan på oss. Jag och min Anna hade kvar dricka på brickan och jag lyckades i sista sekund rädda drickan från att slängas av den mycket otrevliga herren. Vi blev dår rejält irriterade, speciellt Marcus som frågade den otrevlige herren varför han bara snodde brickorna framför näsan på oss, utan att fråga oss. Den otrevlige herren, som troligen var från indien eller något land i den regionen, svarade vresigt tillbaka att han inte förstod svenska och Marcus ställde då samma fråga på engelska. Vi fick bara ett vresigt svar på näst intill obegriplig engelska och Marcus förklarade att vi tänkte prata med hans chef, vilket vi också gjorde till sist!

Även McDonald's borde se till att deras personal är serviceinriktade. Visst, McDonlad's kanske inte klassas som det finaste yrket och kunderna kan vara ganska taskiga mot personalen. Men det är klart att kunderna blir irriterande om de anställda är otrevliga. Sådan höjer knappast McDonald's rykte. Samtidigt antar jag att idioter finns överallt, även de behöver ju jobb, men låt dem jobba där de inte har någon kontakt med kunderna tack!

Det var allt för mig idag... Tjingeling!

/En av de irriterade kunderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0