Eh... TJA!

Jag vet att jag säger det ofta... men nu var det ett tag sedan jag skrev. Det kan förvisso bero på att jag har haft fullt upp den här veckan. Det är förvisso ingen bra ursäkt för att inte skriva, ett inlägg behöver ju itne vara så långt.

Det jag har insett är att om jag skulle ha skrivit inlägg den här veckan skulle dessa ha varit ganska pessimistiska. De hade troligen varit i stil med "Sitter med den här förbannade uppgiften och kommer ingen stans", eller "Vi som studerar sociologi C har börjat fundera på om det inte är läge för ett kollektivt självmord. Jag och min arbetsgrupp satt och diskuterade vilket som vore det mest smärtfria sättet samt det mest spektakulära att ta våra liv på." Jag vill ju hålla en positiv ton i den här bloggen. Därför har jag har haft funderingar på om jag inte skulle ta och starta "pessimistbloggen", där jag kan skriva ner alla pessimistiska tankar.

Vad är det då som jag har varit så upptagen med denna vecka? Kort sagt plugg, plugg och åter plugg. Den här veckan har varit en riktig mördarvecka. Nästa vecka väntas bli nästan lika hård. 

Jag har också engagerat mig i Annas jobbsökande, då hon har bestämt sig för att börja jobba. Om någon vet en ledig tjänst så är det bara att höra av sig!

I torsdags kväll träffade jag Linda och Mickis en stund. Jag hann dock inte göra så mycket mer än att gå bort till närmaste lekpark för att gunga.

Igår konfirmerades min käre bror, så det blev lite festligheter hemma hos mig. Det bjöd på mycket gott, smörgåstårta, kakor, bullar och chokladtårta. Efter fikat spelade jag brorsan och min kusin Monopol, vilket inte var någon höjdare för min del. Kan inte förstå varför jag skulle ha oturen att inte hamna på gatorna så att jag kunde investera i början. Att överleva på tre stationer plus elverket och vattenverket håller inte i längden. Den enda räddningen var att jag lyckades hamna på "fri parkering" där vi hade lagt en pott på ca 30 000. Dessa pengar förlorade jag tillslut ändå.

Inom kort kommer en recension av Metallicas senaste album. En låt jag redan kan rekommendera är "The
Unforgiven III" Lyssna gärna på den om ni har möjlighet.

Ha det!

/Upptagna Markus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0