Kräftskiva ikväll

Det är nästan pinsamt hur trög jag är på att uppdatera bloggen.

Det har väl inte hänt så mycket spännande den här veckan egentligen. Jag har pluggat, hängt en del på universitetet eftersom Anna går där. Jag har fått reda på att nästa vecka kommer att bli en riktig mördarvecka i skolan, men jag antar att det bara är att bita ihop, man går ju C-kursen nu.

Ikväll ska jag försöka att för tillfället glömma allt jobbigt genom att gå på kräftskiva hemma hos tvillingarna. Jag fick uppgiften att leta upp snapsvisor och skriva ut i häften, vilket jag har ägnat en liten stund åt idag. Visor som "Till spritbolaget" och "Vem kan ragla" finns med. Jag har också sett till att låtar som passar kräfttemat finns med också. "Kräftsupen går" och "Kräftruset" är två av dem.

Det blir säkert
en rolig kväll. Kräftor äter man ju bara någon gång om året och det är alltid kul att träffa vänner. Jag tycker däremot väldigt synd om dig, Anna! Väldigt otajmat med den där förkylningen. Jag hoppas verkligen att du frisknar till snart! Helst på en gång!

Jag får skriva lite senare om hur kräftskivan var!

Hare gött!

/Snapsvisefixaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0