Så, vad hände på kräftskivan...?

Jag trodde nästan att jag var full när jag på Rosersbergs station såg två superhjältar gå igenom spärrarna och ut på stationsplattformen vid halv sex-tiden igår kväll. Eftersom Marcus också var med kunde han intyga att det faktisk var två superhjältar vi såg. Detta skedde medan vi väntade på Sanny och hans flickvän. Det rörde sig antagligen om någon form av svensexa, eller så har folk helt enkelt inget bättre för sig på lördagskvällarna.

När Sanny till sist dök upp gick vi till kräftskivan. När vi kom dit fick jag höra att det hade blivit ett missförstånd när det gällde vem som skulle köpa bröd, så det visade sig att jag hade köpt i onödan. Missförståndet visade sig inte vara från min sida, utan fel vid kommunikationen mellan den personen som efterlyste brödet och den som sedan skulle kontakta mig. (Nämner inga namn).

Ganska snart
blev det dags för kräftor! Till dessa hör ju självklart snapsen och snapsvisorna jag så fint hade fixat. Dessvärre hade vi ingen riktig snaps, så vi fick nöja oss med "Schnapps" (vilket är något likörliknande på jag hittde i Magaluf). Jag kan nämna att denna "Schnapps" inte var någon större hit. Snapsvisorna fungerade däremot bra. Senare på kvällen blev det också dags för sällskapsspel, vilket jag, Marcus och Emma vann överlägset.

Kvällen kändes helt klart lyckad
, men hade säkert varit ännu roligare för min del om jag inte varit så trött och inte haft den där sprängande huvudvärken jag började känna av på vägen dit.

Tack för en trevlig skiva!

/Han med Schnappsen

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha kvällen var verkligen lyckad=) Du valde bra snapsvisor och jag har en film som visar oss alla när vi sjunger helan går, tror jag att de va iallafall!

2008-09-07 @ 20:37:32
URL: http://clumsylikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0