Unplugged-låtar

Det händer som ni kanske vet att jag själv publicerar egna versioner av kända låtar som unplugged-versioner. Ibland kan jag tycka att unplugged-versioner är ganska tråkiga och saknar det där trycket. Det finns många som också är bra, men ett fåtal som jag tycker är riktigt bra. Radiokanalen Bandit brukar varje vecka publicera en unplugged-version av någon låt. Dessa brukar ofta hålla hög standard.

Här är några unplugged-låtar med originalartister som jag tycker är riktigt bra:


Scorpions - Hurricane 2001 (Rock You Like a Hurricane)


Nirvana - About A Girl


Bon Jovi - Bed of Roses


Oasis - Don't Look Back in Anger


Även om jag kanske ändå inte tycker att de är bättre än originalversionerna är de absolut värda att lyssna på emellanåt. Dessutom är de framförda live, vilket verkligen visar dessa artisters skicklighet!

Luta er tillbaka och njut av dessa medan ni väntar på nästa uppdatering av bloggen!

/Han som gillar akustiskt emellanåt

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bon Jovi e bäst!!! :)



Tack för lånet av Internet igår, nu e programmet installerat oxå -äntligen!!



Kramis



2008-10-03 @ 06:56:47
URL: http://zoofian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0