Lack of inspiration

Nu är det snart ett år sedan jag skrev en låt senast och det känns som att det börjar bli dags igen. Problemet är som alltid för mig brist på inspiration. Jag tenderar ofta att skriva när någonting oroar mig, känner mig nere o.s.v. Detta har resulterat i att mina låtar i de allra flesta fall har en dyster handling eller innehåller bitar som är sorgsna. Jag verkar vara förtjust i att skriva i moll, men det kanske bara är mitt sätt att skriva musik på. I de fallen där texten är lycklig har musiken fortfarande en mer "mollig" klang. Det gör att det skapas en viss mystik i låten. Den effekten är förvissso snygg ibland, men trots detta strävar jag oftast att undvika denna effekt, dock lyckas jag sällan med det.

Hur som helst. Jag vet inte vad jag vill skriva om och jag skriver aldrig en sång som inte handlar om någonting. Texten måste betyda någonting och inte bara bestå av en massa meningslösa ord. Jag har en massa material hemma som är påbörjat men långt ifrån avslutat. Dock känner jag inte för att fortsätta med det, utan skriva något helt nytt. Därför är jag tacksam att få tips på ämnen att skriva om!

/Han med skrivblockering

Kommentarer
Postat av: Annubis

Kärlek till musiken? Det kan vara ett ämne.

2009-07-28 @ 01:15:26
URL: http://allaboutannubis.blogg.se/
Postat av: Markus

Tack för förslaget! Tror faktiskt att jag någon gång har försökt att skriva en låt med det ämnet. Jag kanske kan leta upp det materiet och sno bitar från det.

2009-07-29 @ 11:11:10
URL: http://markusmusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0